Čo je analýza kľúčových slov je v dnešnej digitálnej dobe stále populárnejšia otázka. Ľudia denne využívajú internetové vyhľadávače, do ktorých píšu rôzne výrazy. Len Google, ktorý má stále najväčší podiel na všetkých vyhľadávaniach, zaznamená denne 5 biliónov vyhľadávaní. Toto číslo medziročne narastá, či už vplyvom toho, že užívatelia trávia pri zariadeniach viac času, majú daných zariadení viac, alebo sa zvyšuje konkurenčný boj medzi vyhľadávačmi, snažiacich sa získať našu pozornosť.
To, čo ľudia hľadajú je možné zistiť prostredníctvom rôznych marketingových nástrojov. Samozrejme, že tieto nástroje zachovávajú anonymitu a nie je možné zistiť, čo vyhľadal váš sused pred 1 hodinou, ale poskytujú užitočné informácie, využiteľné vo váš prospech. Slová zadané do vyhľadávača nazývame kľúčové slová.
Kľúčové slová Google
Predstavme si situáciu, že máte vlastnú web stránku zameranú na predaj holiacich strojčekov. Nikdy ste sa analýzou kľúčových slov a ani optimalizáciou nezaoberali. Chcete viac predávať, posunúť vašu stránku na vyššiu úroveň a hľadáte spôsob ako na to.
Analýza kľúčových slov vám napríklad pomôže zistiť, o čo majú ľudia v spojitosti s vaším biznisom záujem. Čo presne hľadajú a ako často. Kvalitne spracovaná analýza obsahuje stovky slov, z ktorých viete získať prehľad o témach a produktoch, na ktoré je vhodné sa zamerať.
Na obrázku vidíme príklad vyhľadávania 4 kľúčových slov:
- Hlavné kľúčové slovo
- Synonymum
- Téma, ktorá ľudí zaujíma
- Produkt
Takáto analýza je základom pre vaše efektívne podnikanie na internete. Poskytuje množstvo užitočných informácií, ktoré je možné využiť vo viacerých oblastiach. Pre príklad spomenieme využite v príprave textov a popisov pre web, reklamu na Google či tvorbu tém na blogové články. Vaša analýza je pre nás prioritou a keďže nás neobmedzuje časový tlak, venujeme analýzam dostatočné množstvo pozornosti.
Prínosy analýzy kľúčových slov
Zorientovať sa v online marketingu môže byť najmä pre začiatočníkov často tvrdý oriešok. Existuje totiž množstvo nástrojov, oblastí a činností ktorým sa môžete venovať a skúšať. Práve analýza kľúčových slov vám poskytne náhľad do mysle vašich zákazníkov.
Stovky analyzovaných kľúčových slov
Ľudia dnes doslova všetko hľadajú na Googli. My pracujeme na tom, aby sme zistili aké slová hľadajú a o čo majú v určitej oblasti záujem. Vy sa potom môžete na tieto vyhľadávané slová zamerať. Taktiež zistíte, kde máte akú konkurenciu a môžete odhaliť príležitosti, kde žiadna konkurencia nie je. Množstvo kľúčových slov závisí od druhu biznisu, ktorému sa venujete. Analýza pre e-shop so širokým sortimentom elektroniky, býva značne rozsiahlejšia a prinesie viac kľúčových slov, ako tá pre web predávajúci plastové okná. Aj tu ale platí pravidlo, že kvantita sa nerovná kvalite.
Základ pre efektívny online marketing
Analýza kľúčových slov ponúka základ pre efektívny online marketing hneď z viacerých dôvodov. Je východiskovým bodom pre mnohé ďalšie marketingové činnosti ako sú napríklad:
- Výber správnych kľúčových slov pre tvorbu web stránky.
- Analýza trhu a konkurencie.
- Efektívny content marketing – viete si vyladiť a naplánovať blogové články podľa vyhľadávaných slov a zamerať sa na to čo ľudia vyhľadávajú. Tiež sa môžete zamerať na konkurenčne výhodnejšie kľúčové slová alebo tzv. longtailové výrazy.
- Nastavenie správnych Alt tagov pri obrázkoch – veľmi dôležitý no často podceňovaný aspekt SEO.
- Celkovo kvalitné SEO.
- Reklama na Google – reklama vo vyhľadávaní. Vďaka analýze kľúčových slov viete na aké slová sa zamerať a kde to pre vás bude výhodné.
- mnohé ďalšie..
Najdôležitejšie plus, do ktorého by sme mohli zabaliť všetky spomenuté prínosy analýzy kľúčových slov vyššie, je istota v tom, že sa uberáte správnym smerom. Hovorí sa, že čas je najlepší učiteľ a ten zohráva významnú úlohu aj v online marketingu. Budovanie dôveryhodnosti v očiach ľudí a vyhľadávačov zaberie nejaký čas a úsilie. Analýza kľúčových slov ponúka kľúč pre širokú škálu činností, ktoré vám pomôžu rozvíjať Váš biznis online.
Máte záujem o analýzu kľúčových slov? Ukážka zdarma
Ak máte záujem o analýzu kľúčových slov, kontaktujte nás na info@tostad.sk a analýzu práve pre váš biznis podľa vašich požiadavok môžete mať do pár dní hotovú. Alebo si stále nie ste istý čo je analýza kľúčových slov? Napíšte nám a my vám pošleme vzorovú ukážku úplne zdarma.