Potrebujete alebo ste niekedy potrebovali vytvoriť web stránku pre vašu firmu, ideu, športový klub alebo iný zámer? V tom prípade ste sa zrejme obrátili na Google, sociálne siete či odporúčania známych. Našli ste nejakú firmu alebo živnostníka, ktorého tvorba sa vám páči a oslovili ste ho s dopytom na tvorbu webu. Ak sa ale v online marketingu veľmi neorientujete, veľmi ľahko sa môže stať, že si nevyberiete správne. V tomto článku si zhrnieme zopár bodov, na ktoré pri výbere treba myslieť.

Portfólio web stránok a eshopov

Prvým krokom vo väčšine prípadov býva prezretie portfólia danej firmy. Vo väčšine prípadov majú firmy na svojich web stránkach aspoň zopár webov či eshopov, ktoré vytvorili. Tie vám vedia vopred napovedať čo asi od danej spoločnosti môžete čakať. Netreba ich ale brať veľmi vážne, často sa totiž stáva, že aj obuvníkové deti chodia bosé. Štandardne ak je firma dobrá v tom čo robí, tak má veľa práce. A keď ma veľa práce, tak môže mať málo času na rôzne interné veci ako je napríklad aktualizácia portfólia či vlastná web stránka.

Najlepšie je si v portfóliu danej spoločnosti vyhľadať projekt podobný tomu vášmu, prípadne sa priamo informovať, či má daná spoločnosť skúsenosti s niečím podobným. Tak sa jednoducho vyhnete možným problémom s tým, že budete chcieť prepracovaný eshop od spoločnosti, ktorá robí jednoduché prezentačné weby. Zároveň je často výhodou, ak už tvorca webu má nejakú skúsenosť s danou oblasťou vašej špecializácie.

portfólio TOSTAD.sk

Ďalšia dôležitá vec je dizajn. Ten zvykne byť veľmi subjektívny a to čo sa jednému človeku páči, sa inému vôbec nemusí. Pri web stránkach ale dizajn nie je vždy na prvom mieste. V praxi to potvrdzujú rôzne eshopy, ktoré vyzerajú ako z minulého storočia, no v skutočnosti majú desaťtisícové mesačné tržby. Na druhej strane môže web stránka vyzerať navonok moderne a pekne, no pri pohľade do administrácie sa môže ukázať že drží pokope len zázrakom.

 

Použité technológie a postupy

Veľmi dôležitým aspektom pri tvorbe web stránky sú použité technológie. V dnešnej situácii je na trhu množstvo technológií, ktoré môžu pôsobiť pre laika veľmi chaoticky. V prvom rade si preto musíte stanoviť aký budete mať asi rozpočet na tvorbu web stránky a tiež na jej ďalšie aktualizácie a udržiavanie. Množstvo firiem vyvíja vlastné administratívne systémy (CMS-ká), ktorými si zaviažu zákazníka.

Z pohľadu zákazníka to zvykne byť mnohokrát veľmi obmedzujúce. Často musí aj za malými úpravami dlho čakať a v prípade, že chce na web pridať nejakú novú funkcionalitu, nemusí to byť vôbec možné. Takéto nevedomé naviazanie na tvorcu webu si ale často zákazníci uvedomia až neskoro a zistia,  že dali veľké peniaze za niečo, v čom sa okrem danej firmy nikto iný nevyzná. Preto treba pri tvorbe webu zvážiť použité technológie.

My v TOSTAD.sk sme zástancami open source riešení (najmä WordPressu), ktorým sa venuje aj na Slovensku mnoho programátorov. V prípade potreby tak môžete veľmi jednoducho svojho tvorcu web stránky vymeniť a ďalší môže jednoducho pokračovať v práci, za ktorú ste zaplatili predošlému. Na nikoho sa tak neviažete a stále vám ostávajú neobmedzené možnosti aj čo sa týka rozšírení webu.

wordpress TOSTAD Prešov

Cenník tvorby web stránok

Cena za tvorbu web stránky sa môže pohybovať vo veľmi širokom spektre. Záleží na mnohých aspektoch, no ak sa bavíme o tvorbe jednoduchej prezentačnej web stránky na našom trhu to býva zvyčajne od nejakých 250 do 2000 eur. Preto je dôležité si stanoviť čo vlastne od vašej webovej stránky očakávate. Ak ste totiž malá firma a potrebujete len graficky zaujímavú online vizitku pre vašich zákazníkov, bez nejakých komplexnejších požiadaviek, pravdepodobne pre vás nebude mať zmysel zaplatiť za web stránku 2000 eur.

Pozor ale – cena nie je ukazovateľom kvality. Na Slovensku môže byť cena skôr ukazovateľom toho, či je firma z Bratislavy alebo nie. Neprimerane vysoká alebo nízka cena môže byť podozrivá. Ak je veľmi nízka je otázna výsledná kvalita. Ak je cena zas veľmi vysoká, je pravdepodobné, že platíte za služby tímu programátorov. A v prípade, že chcete len jednoduchý web, tak väčšinou nepotrebujete tím senior programátorov čo vymysleli Facebook.

Tvorcovia webov zvyknú mať stanovené štandardizované ceny, ktoré ponúkajú novým klientom. Vždy ale treba pre istotu počítať s nejakou odchýlkou. Zľavy sú poskytované len zriedka. Treba si dávať pozor aj na konečnú cenu, ktorá môže byť niekedy neodôvodnene navýšená.

Ak máte dobročinný projekt, neziskovú organizáciu či občianske združenie, môžete získať web stránku aj zadarmo. My v TOSTAD.sk tvoríme prezentačné web stránky pre neziskové organizácie bezplatne. Nie je v tom žiaden háčik. Naposledy sme takto pomohli organizácii Humanitár n.o..

Finálne rozhodnutie

Určite sa zhodneme, že je aj veľmi dôležité ako si s danou firmou rozumiete a či si s nimi sadnete. Aj po zvážení vyššie uvedených požiadaviek je ale finálne rozhodnutie len a len na vás. A my vám držíme palce aby ste sa rozhodli správne. Na trhu je dnes veľa kvalitných spoločností a tvorcov webov takže pravdepodobnosť správneho výberu je naklonená vo váš prospech 🙂

tvorba webových stránok prešov

Ak máte záujem o tvorbu web stránky alebo eshopu kontaktujte nás na info@tostad.sk alebo +421 948 025 410 a radi vám pomôžeme 🙂