Vďaka svojej popularite a stále nekončiacemu technickému vzrastu už Google dávno nie je len obyčajným vyhľadávačom. V súčasnosti predstavuje aj jednu z najväčších inzertných sietí akú internetový svet má. Spolu s PPC (Pay Per Click) spôsobom platenia za reklamy sa zaradili medzi najobľúbenejšie formy online reklamy. Tomuto formátu reklamy sa bude venovať aj náš článok. Keďže popularita inzercie na Googli rastie, s ňou logicky rastie aj ponuka služieb týkajúca sa správy a optimalizácie Google kampaní. Na internete môžete naozaj natrafiť na veľmi odlišné cenníky, preto nám dovoľte, aby sme sa vám pomohli v týchto cenách zorientovať.
Reklama na Google – aká je cena?
V prvom rade si treba rozobrať za čo všetko sa pri Google reklame platí:
1. za kliky – respektíve za kredit, ktorý si do účtu dobíja sám inzerent (platí sa to spoločnosti Google)
2. za tvorbu a nastavenie kampane vo vašom účte Google Ads (platí sa digitálnej agentúre alebo freelancerovi)
3. za mesačnú správu a optimalizáciu kampane (taktiež digitálnej agentúre alebo freelancerovi)
Cena za kredit
Cena za kredit predstavuje celkovú sumu, ktorú zaplatíte Googlu v určitom intervale za všetky kliknutia na vaše reklamy. Tieto kliknutia následne prevedú používateľa na vašu web stránku alebo eshop. Aká vysoká bude táto suma záleží len na vás. Pri určení optimálneho rozpočtu je treba zohľadniť viacero faktorov ako napríklad množstvo produktov (služieb), ktoré plánujete propagovať, plánované zacielenie na užšie publikum, konkurencia vo vašej oblasti podnikania atď. Ak sa však neviete rozhodnúť aká výška rozpočtu by bola pre vás ideálna, určite si nechajte poradiť špecialistom, ktorý vám na základe týchto faktorov, vašich podnikateľských cieľov a pomocou analýzy kľúčových slov pomôže nájsť optimálny rozpočet pre vašu kampaň.
Ak sa bavíme o mesačnom rozpočte, pre malé firmy odporúčame na začiatok rozpočet vždy minimálne 100€. Takýto nízky rozpočet však zväčša v praxi sedí len firmám, ktoré plánujú propagovať menšie množstvo produktov (služieb), chcú cieliť na menšie publiká, v ich oblasti podnikania je nízky dopyt a pod.
Koľko stojí jeden klik?
Za doterajšie tri roky pôsobenia našej spoločnosti sme sa stretli s rôznymi cenami za klik. Cena za klik totiž závisí na množstve faktorov ako je napríklad konkurencia, oblasť podnikania, objem vyhľadávania, ročné obdobie a mnoho ďalších. Pri dlhšie trvajúcich kampaniach sme mali dlhodobý priemer najnižší na cca 4 centoch za klik. Naopak najdrahšie kliknutia pri dlhodobej kampani sa vyšplhali až na vyše 2 eurá za klik.
Čo môžem očakávať za 100€?
Ak sa bavíme čisto o 100 eurovom kredite do reklamy Google, tak sa pri troche matematiky dozvieme, že môžeme očakávať od 50-2500 kliknutí. V tomto rozsahu sa s veľkou istotou bude nachádzať takmer každý.
Cena za tvorbu a nastavenie kampane
Tvorba kampane je špecifický proces a špecialistu respektíve digitálnu agentúru, ktorej zveríte do rúk túto úlohu čaká komplexný proces pozostávajúci z viacerých krokov. Začiatok spolupráce vždy prebieha predstavením klientovho podnikania, jeho cieľov v oblasti inzercie a poskytnutia ďalších dôležitých informácií (ako napr. jeho konkurenčné výhody, základné kľúčové slová atď.), ktoré sú pri tvorení novej kampane nevyhnutné. Nasledujúcim a kľúčovým krokom k správnemu nastaveniu kampane je analýza kľúčových slov. Táto analýza je kľúčom k optimálnemu vytvoreniu a nastaveniu kampane v Google Ads. Podľa nej sa vytvorí kampaň, pridajú vhodné kľúčové slová, nastavia ideálne cenové ponuky za kľúčové slová atď.
Väčšina marketingových agentúr si necháva za tento proces tvorby kampane zaplatiť hodinovou sadzbou, no nájdete aj firmy, ktoré majú za nastavenie kampane jednorázové poplatky. Pri hodinovkách sa rozpätie cien na Slovensku pohybuje zhruba od 15€ – 75€ a jednorázové poplatky za tento úkon sú približne v rozsahu od 100€ do 500€. Samozrejme, nájdu sa aj výnimky, ktoré sa do tejto škály nezaraďujú – v takých prípadoch treba dávať pozor za čo naozaj platíte – či neplatíte príliš veľa (za nejaké extra služby, ktoré ani nepotrebujete) alebo naopak, či ste si nevybrali firmu, ktorá ponúka až podozrivo lacné služby (ich nízka cena sa môže odzrkadliť na kvalite služieb). Cena sa taktiež líši od kraja. Napríklad u nás v Prešove sa ceny pohybujú skôr na nižšej hranici spomínaného spektra.
Cena za mesačnú správu kampane
Najväčšou chybou, ktorú môže správca reklamného účtu (či už to je sám klient alebo pracovník marketingovej agentúry) urobiť je, že po vytvorení a nastavení kampane preňho všetká práca týkajúca sa kampane končí a do účtu sa prihlási už len sporadicky – napríklad v prípade nejakej zmeny fakturačných/platobných údajov. Takéto správanie by pre vás s najväčšou pravdepodobnosťou znamenalo absolútnu stagnáciu, veľmi neefektívne výsledky a v konečnom dôsledku aj zbytočne vyhadzované peniaze. Správa a optimalizácia kampane je nevyhnutnou podmienkou k efektívnemu fungovaniu kampane a je obzvlášť dôležitá v prvých mesiacoch po jej spustení, keď je v kampani treba testovať rôzne stratégie a hľadať tie najúčinnejšie cesty ako v reklamách na Googli prosperovať. Mesačná správa kampane okrem toho zahŕňa pravidelné procesy ako optimalizácia kľúčových slov, rozhodovanie o výhodnosti jednotlivých reklamných skupín, optimalizácia cenových ponúk, vytváranie mesačných reportov a mnoho ďalších.
Rovnako ako pri tvorbe kampane, niektoré firmy sa pri mesačnej správe ohodnocujú hodinovou sadzbou, niektoré si pýtajú jednorázovú čiastku. Pri hodinovkách sa ceny hýbu zhruba medzi 15€ až 75€ a jednorázové poplatky nájdete v rozsahu od 100€/mesiac až do cca 500€/mesiac.
Cena reklamy na Google u nás
Uveďme si názorný príklad, že ste sa rozhodli propagovať jednoduchý e-shop s neveľkým množstvom tovaru a nemôžete investovať veľkú sumu. Naše odporúčanie by bolo nasledovné:
Kredit od Googlu: 100€
Cena za tvorbu kampane: 150€ (v prípade, že už máte vypracovanú kvalitnú analýzu kľúčových slov bude cena 100€)
Cena za mesačnú správu: 100€
Vaše výdavky na reklamu za prvý mesiac: 350€(pre našich klientov len 275€)*
Vaše výdavky na reklamu za každý ďalší mesiac: 200€
*Našim klientom vieme poskytnúť okrem iného aj kupón od Googlu na 75€ reklamného kreditu bezplatne (platí pre nové účty).
Ak zvažujete reklamu na Googli a potrebujete pomoc, neváhajte sa nám ozvať na info@tostad.sk alebo +421 948 025 410 a radi vám poskytneme bezplatnú konzultáciu 🙂